Telefonordnande igen...
Jag ringde 3, för att jag har sagt upp mitt abbonemang hos dem, men fortfarande får fakturor från dem. Då visar det sig att jag har ett ANNAT abbonemang hos dem som jag haft i hur många år som helst och alltså betalat på utan att jag egentligen ens visste om att det fanns eftersom dem slår ihop allt till en faktura på 3. Ja så nu har jag i alla fall sagt upp det abbonemanget med och skall snart slippa betala dem pengarna också. Det var visserligen bara 49:- i månaden men dock 49:- kr i månaded ett par månader blir en del.
Måste fortfarande ringa Tele2 igen. Mitt mobila bredband funkar ju inte och jag har ingen lust att betala avgift för något som inte funkar. Mammas telefon via mobilnätet funkar inte som det skall nu igen. Jag blir så trött. Idag kunde jag knappt föra en konversation med Jihed via msn, i alla fall inte med video. Och råkar det ringa i telefonen samtidigt som man är online på internet, så kan man inte ladda någon ny sida förns man lagt på samtalet. Jag har ringt minst 5 gånger sen jag kom hem i mitten av juni, jag orkar inte! Får ringa dem imorn...
Nu skall jag ge mig ut på en efterlängtad joggingtur och få springa av mig lite, sen är det nattjobb som gäller ikväll.
Hej Nellezoon,
Tråkigt att se att du och din mamma har problem med era produkter hos oss.
När det gäller det mobila bredbandet kan det finnas många olika orsaker till att man inte kommer ut på internet. Jag rekommenderar att du ringer till vår tekniska support på 0772-25 25 25 och gör en felsökning. Det du kan tänka på är att ha datorn påslagen när du ringer och ha modem, simkort och PIN-kod tillgängligt för snabbare hjälp.
Om man har problem med hemtelefoni via mobilnätet beror det oftast på att man har dålig inomhustäckning just där dosan står. Ofta ställer man den i hallen dit mobilsignaler har svårare att nå fram. Prova att flytta runt dosan på olika platser i hemmet och se om det blir någon skillnad. Problemet med att internetuppkopplingen bryts när det ringer beror på att dosan väljer att "hoppa" från 3G till 2G när det ringer då den signalen ofta är starkare. Detta kan våra tekniker hjälpa er med, ni når dem på 0772-25 25 25.
Om problemen fortsätter efter att ni förljt supportens instruktioner eller om du har några andra frågor får du gärna mejla mig.
Med vänliga hälsningar
Cecilia Uhr, Tele2
[email protected]