Erik

Idag har det hänt mycket och ingenting.
En del har blivit av men inte allt som borde ha blivit av, men det är ju som vanligt..

Först väcktes jag av mamma då en utav de första lammungarna inte mådde någe bra. Han var svag och åt inte, och först föröskte vi få igång det så han skulle dia av tackan, men vi insåg ganska snart att dte var hopplöst då han inte ens sög då man stoppa spenen i mun på han, så vi började mata han med den mjölkersättning vi hade hemma. Det gick väl hyfsat men inte så bra, han svalde inte allt utan spotta ut mkt, men vi fick i alla fall i han en del så vi tyckte det var ganska lugnt.
Vi skulle nämligen iväg på möte vid LRF Konsult angående de planer med fårproduktionen vi har och fårstall och så vidare så vi var tvungna att åka. När vi vart på mötet och ännu en sväng förbi Lantmännen och inhandlat mer fårfoder kom vi hem och jag gick direkt ut i stallet till lilla Erik som vi ju döpt lammet till. Han verkade dock sämre så ja belöt mig för att ta in han så han skulle få ordentlig värme och få i han mat ordentligt med sonden. Och det gick bra, tyckte jag. Sen åkte mamma iväg och jag var hemma själv med Erik. Allt verkade gå bra han var lite piggare ch sen sov han en stund, jag gick lugnad och satte mig vid datorn i max 20 min. Och när jag gick tillbakaför att kolla läget var han död.
Det är riktigt synd, men tyvärr livets gång. Han var lite redan när han föddes, och till och med då fick vi hjälpa honom igång, han har inte växt som han skulle under denna vecka och antagligen tog vi in honom alldeles försent. Men som sagt är det inte mycket vi kan göra åt saken nu, sånt händer helt enkelt.. Men det är synd!

image4

Tackan Erika, med storebrorsan Ebbe och lille Erik (närmast i bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0