I put my faith in tomorrow

Det snöade igår, fast jag var helt övertygad om att våren och nästintill sommaren hade kommit. Man påminns om att allt inte är som man tror. Mycket kan förändras på kort tid, och inte bara vädret.
Det man ena dagen tar för givet och tror på, kan andra dagen vara helt omkullkastat. Det man ena dagen tar för givet kan andra dagen vara historia.

"I put my faith in tomorrow,
try to sleep for a while,
maybe a new day will follow,
that'll make it alright.." 
Wherever you are - Erik Segerstedt

Det är i princip vad jag levt efter hela mitt liv. Att allt ordnar sig, och om något är meningen att bli så blir det så så småningom. Att morgondagen är en trygg framtid. Eller åtminstone något man kan lita på, att det alltid finns en morgondag då Det kan hända, Det man inte orkat med idag eller Det man önskar sig mest i hela världen. Det kan hända imorn.
Men den synen på livet har börjat krackelera för mig. Jag litar inte längre på att imorgon kommer det att lösa sig, ge det bara lite tid, så ordnar det sig. Men det stämmer inte. Jag har börjat inse att inget händer om man inte tar tag i det själv. och det kanske är en sund insikt..har inte riktigt bestämt mig på den punkten ännu. Men oavsett om det är sunt eller itne så skrämmer det mig lite.
Jag är nämligen en lat person. Inte så att jag hela dagarna sitter på mitt arlse och inte gör något i onödan, klart det händer det med, men det är inte riktigt det jag menar. Nej, jag menar mer att jag drar mig för att ta tag i saker och ting som kanske kan ordna sig av sig självt, eller åtminstone utan mitt ingripande. Och visst det kanske inte är en allvarlig brist i min karaktär, kanske finns det värre, men det är en sak som stör mig. Och då istället för att ta tag i det, så litar jag på att det löser sig självt så småningom, kanske imorn. Helt enligt min karaktär alltså.

Nej nu börjar jag låta lite väl negativ känner jag. Blir bara lite trött på mig själv i vissa situationer, men vem blir inte det. Nej nu får jag ta och gaska upp mig och se lite positivt. Det kanske löser sig imorn, vem vet? :)

Kommentarer
Postat av: Annique

Det verkar som så att vi har samma inställning, på sätt och vis. En inställning som är på gott och ont.
Att, som exempel, se morgondagens möjligheter, men inte alltid dagens? Eller att se möjligheter men kanske inte ta vara på dem?

Kram!

2007-04-10 @ 14:46:14
URL: http://brainwork.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0