Lantbruk

Har kommit fram till att jag kommer lixom bli en bonde.
Vi skall satsa på fårproduktion med både köttfår och pälsfår, vilket alltså innebär att jag kommer bli en fårbonde.

image5

Detta kommer alltså bli mitt liv. Ta hand om gråa små krulltottar.
Men jag trivs ganska mycket med den tanken. Att jobba med djuren hemma på gården.
Sen får vi väl se hur mycket det blir av att just jag är hemma, då faktiskt mamma är inblandad i det hela oxå, och det är ju än så länge hennes gård, och inte min.
Sen känns det ju lite mysko oxå om mna tänker på den utbildningen jag går, Föremålsantikvariskt program. Visst jag tycker det är skitkul och skulle vekrligen trivas med att ha ett jobb inom det området är jag helt säker på, men det går ju inte så bra ihop med fåren. Eller så är det precis det det gör, att det blir som det break jag nog kommer behöva, lite andra perspektiv och kulturella influenser. För hade min framtid bestått av att bara gå hemma på gården som "bonde" hade jag nog itne riktigt stått ut tror jag..

image6

Jag var ju bara tvungen att ta med en traktor!
Även om vi inte har någon, och jag inte ens kan köra traktor.. Men det hör liksom till lantbruket.

Nej nu bär det av på arbetsdag med WRG i Vänge.
Och sen är det hem o leka bonde som gäller (för än känns det inte så seriöst att kalla mig bonde) :P he he

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0