round and round and round it goes

Det som snurrar i min hjärna just nu är ganska mycket.
Folk som mår dåligt som man vill hjälpa på alla sätt man bara kan, men samtidigt inte vet riktigt hur..
Beslut som borde tas så fort som möjligt men som påverkar ens liv, och speciellt ens framtid..
Ansvar som jag åtagit mig, och måsten som tynger mig..

Men mest av allt är det beslut som borde tas som snurrar runt just nu. Om det nu är återigen ett av mina infall eller vad det kan tänkas vara.. Men i princip alla beslut jag hittils gjort angående mina studier som är ämnet för snurrandet har gjorts på infall av mig. Så varför skulle jag inte följa mina instinkter denna gång? Jo för den förbaskade jävla tryggheten som hela detta samhälle vilar på. Jag är trygg om jag går kvar min utbildning och slutför den. Trygg itvå år till ja, men är jag verkligen trygg sen när jag blir slussad ut från skolan? Arbetsmarknaden för antikvarister är inte ett stort tomt hål som mäste fyllas, man skall snarare vara glad om man lyckas hitta de få små maskhål som finns därute. Och är det verkligen något jag ser en framtid för mig själv inom? Ärligt talat tror jag inte det. Vill starta ett eget företag, men inom denna bransch? Vad skall jag erbjuda? "Hej jag vill titta på dina gamla möbler och prylar, kan jag få en tusing för det?"
Det är Grafisk Design som lockar mig nu istället. Men ytterliggare en jobbig grej är att den bästa utbildningen inom det ligger i Sundsvall! Hallå Sundsvall liksom?!?!?! Det är så långt bort det bara går, och det gör det hela definitivt inte lättare! Jag vill bo kvar på Gotland, älskar denna ö, och har allting här. Ja förutom det med skolan/jobb dårå...
Ja inte är det lätt direkt. Skall försöka få ett möte med studievägledaren på HGO så får vi välan se vad hon säger..

image12

Round and round and round it goes..

Kommentarer
Postat av: frida

Men gumman då...
knasig du är, men det är bra att vara rastlös! Tänkt vad mycket mer du får uppleva än att bara köra den trygga vägen. Puss å kram

2007-04-25 @ 07:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0