Tradera-nörden nr 1

Jaha då har även jag satt igång med det hela...bloggandet alltså. Känns mer seriöst nu än det jag tidigare begett mig med.. Lite som en utmaning. Kommer jag klar av att skriva någorlun intressanta saker för andra människor att läsa? Och kommer jag hinna/orka uppdatera bloggen? vem vet.. det får ni helt enkelt vänta o se.. :)

Idag har jag i princip bar suttit på mitt arlse och gjort nada. Eller det är så det känns..
Har ioförsi varti kyrkan på musikgudstjänst med mamma o morfar. Och pluggat körkort, inte att förglömma. Men det var i princip det ja.. Jo just det hängt på Tradera som vanligt..
Jag har blivit en total Tradera-nörd!! Och jag erkänner det till och med. Går inte en dag då jag inte spenderar minst en halvtimme på det stället och ofta bjuder jag på auktioner varje ång jag är inne oxå. Börjar känna att det inte är så bra för min ekonomi. Man märker det ju inte på en gång och sen så tillkommer det ju alltid porto som jag itne alltid kommer ihåg.. Så jag får nog hålla i mina små tangent-klickande fingrar ett tag nu. I alla fall håla dem borta från tradera om jag skall överleva denna månad. Låter lite som jag är inne i värsta beroendet och jag tror att det börjar luta åt det hållet oxå.. Skyller allt på mamma då det var hon som fick mig att börja! Fy!

Imorn är det skolan igen som gäller. Föreläsning om Kyrkans föremål + Medeltida skulptur. Har ju en kurs just nu om Kyrkomiljöer, och vår examensuppgift går ut på att jämföra två kyrkor - en medeltida och en senare typ 1600-1800-tal. Inte så spännande direkt, men det är ju vad man gör det till. Bara att det känns lite motigt att gå tillbaka till skolan nu efter påsken, har varit så skönt att vara "ledig". Sätter ledig inom " " för det är bland det första man får lära sig på högskolan, åtminstone när jag började på Södertörn: Ni som studenter är aldrig lediga! Ni ha bara föreläsningsfria dagar!... Snacka om att få en hel aula att bli tysta o börja fundera på om de verkligen valt rätt.. Men det är ioförsi rätt sant, även om man inte har något att göra så får man lite dåligt samvete för att man inte pluggat istället då man gjort något onödigt som spenderat tid på tradera :P

Bjöd förresten precis på ett par skor igen. Har inte råd längre men vill ha dem och jag blir lite aggressiv av tradera har jag märkt oxå, för jag blir lite sur på dem som bjuder över mig så i många fall bjuder jag igen då bara för att jäklas, så att de inte skall vinna för de jäklarna vågade ju bjuda över mig o nu skall de minsann se vem som regerar här på tradera!! Så det så!!
Okej nu är det officiellt scary, bannlyser nu mig själv från tradera.......i alla fall inge mer ikväll! (skall genast logga ur, så nu är jag fri)

Det är ridning imorn kväll oxå, lektion i Sanda för Vompa. Magnolia har nu fått vila i två dagar och det kunde hon definitivt behövt! Hon somnade fem min efter hon gått på transporten i lördags, och det gör hon INTE i vanliga fall! Så hon måste ha varit helt slut då, vilket även jag var ioförsi. Vi hade  varit på Stall Änggårde hos Thomas och tränat Roping. Eller jagäntke jag skulle vänja henne vid dummyn och folk som kastar lasso, och hon var riktigt duktig faktiskt. Fånade sig inte alls speciellt mycket. Så jag var lite stolt där ett tag.
Plus att jag fick köra fyrhjuling!!! Det var nästan höjdpunkten på dagen i lördags!! he he

Nej eftersom jag fortfarande e lite sjuk efter helgen så skall jag nog gå o knyta mig i tid..
Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0