Vilja

Äntligen!!
Det får vi så snällt döpt om till Fettis (heter egentligen Veronica) då hon haft juver ner till knäna och en mage stor som en tunna har äntligen lammat! Vad vi har väntat..
En tacka blev det, stor som ett hus och envis som tusan.
Och på grund av sina egenskaper går hon nu under namnet Vilja.
Nu har vi allts tre lamm, två små små bagglamm vid namn Ebbe och Erik och deras gigantiska lillasyster Vilja
_________________________________________________________________

Uppdatering:
Vilja har nu (efter ca 30 min) fått två småsyskon till. För Fettis var inte klar med bara Vilja inte nej..
En till tacka döpt till Velja och en bagge döpt till Verner. Inte undra på att Fettis har varit fet, tre stycken små bebisar hade hon.. Men nu är hon nog klar. Ja det är inte lätt att vara barnmorska till lamm för de fattar inte alltid grejen med att spenorna. Vilja fattade ganska snabbt, Velja trodde jag var mamma och skulle föröska dia mig på alla möjliga ställen, och Verner som hade hittat till rätt mamma fattade dock inte vad det var som skulle in i munnen..
Ja suck, säger jag bara men nu har det iaf fått äta någe alla tre. För Fettis har ju vägrat stå still och vara medhjälplig till på köpet oxå.
Men huuur gulliga som helst är de i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0