Nyköping

I helgen var det WRAS SM i Nyköping, och jag var där!
Inte som tävlande dock utan som "hinknisse". Men det är inte fy skam det heller vill jag lova, för vad skulle en tävlande göra utan sin älskade hinknisse, jo det kan jag tala om, den tävlande skulle få göra ALLT själv. Mend et slipper man om man har en hinknisse som jag:) funderar smått på att satsa på en karriär som proffessionell hinknisse och skippa mitt eget tävlande. Fast kan ju inte säga att det skulle vara bättre för min nervositet då jag definitivt är mer nervös när jag är hinknisse än när jag själv tävlar. I alla fall när det gäller Western Allsvenskan som är lagtävlingen.
Då är det ju hela fem grenar man skall genomlida med spänning :S gaaahh!!
Men jag kan meddela att Team Vompers från WRG vann riksfinalen i div 1, och är alltså mästare!!
Grymt presterat om ni frågar mig. Och min lilla darling syrra Anna var ju med och red, och herregud vad nervös det gjorde mig, för att inte tala om hur nervös hon var! Helt röd i ansiktet för hon kom knappt ihåg att andas.. Men det gick skitbra för henne. Så stolt!! :)
Sen var det några som tävlade individuellt i SM oxå och det gick bra det med. Lotta (moster) tävlade och placerade sig inte men gjorde en helt okej trail-ritt. Frida placerade sig som 6:a i Pleasuren och gjorde en kanonritt verkligen! Och Zandra vann ungdoms-trailen och blev alltså svensk mästarinna!

Men kul som bara den hade vi verkligen! Sånt himla härligt gäng som var iväg, SKITKUL!!
Sjuk blev jag dock, men det känns lite bättre nu..
Jag skoppade ett stångbett hem till Magnolia oxå. Och efter all denna inspiration red jag till och med idag:) wohoo
efter två veckors vila... Men det gick inge bra. Fast så är hon efter hon har stått ett tag, då vill hon inte riktigt och så försöker hon komma undan, men icka sa nicke:P Blir nog bättre imorn, skall rida lektion. Skall oxå tvätta henne imorn, för hon är skitig som bara den, måste få av henne allt stöv som ligger i pälsen.
Plus att jag måste göra lite av dem saker som jag lovat mamma, typ mocka ur fårstallet, kommer vara hur tungt som helst.. puh!

Men nu skall jag sova, sjuk och trött som bara den

Magnolia i vintras:
image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0