Tröstäter

Dagarna som passerar går i maklig takt samtidigt som det helt plötsligt bara sådär blivit måndag. Det går långsamt och fort framåt på samma gång.. hm.. min tidsuppfattning är nog en aning på sne..:/

Idag är det jobb igen, börjar tidigare dock, för vi har bokad visning. Annars kan man nästintill hoppas det blir lika lugnt som igår, knappt någe folk alls alltså.

Pratade med Anna och Elli i telen hela kvällen igårkväll och det var riktigt trevligt! Har saknat mina och ellis samtal otroligt, så det var nice att prata med henne.

Snart bär det av till Nyköping för SM. Jag är (som vanligt) med som groom/slav. Tycker det är skitkul att hänga med och kolla och umgås, men slipper helst stressen och oron med att tävla själv och ha hästen med sig och allt det runt om. Så hjälper jag till istället:)

Måste göra något åt min vikt. Mitt eviga stöd elli och jag pratade om viktproblem igår. Med bekanta till henne som gjort magsäcksoperation, dvs sytt ihop  magsäcken så den blir mindre. Visst har tanken funnits där på en sådan operation, men till skillnad från andra så kan jag inte säga att jag har gjort ALLT. Att jag har försökt på alla andra sätt och operation skulle vara min sista utväg. För jag har inte försökt ALLT. Jag försöker halvhjärtat i kanske två veckor och det funkar inte så som jag vill och sen kommer det alltid något som ger mig en ursäkt till att börja äta som vanligt igen..
Vi diskuterade oxå det faktum att jag tröstäter. Har alltid sagt att nej, jag tröstäter inte! Men vänder man på frågan: äter du när du är ledsen? Ja. Äter du när du är glad? Ja. Ger du dig själv belöning genom att äta? Ja.
Ja då inser jag ju att tröstäter är något jag gör.
Räknar man ut mitt BMI klassas jag som fet. Och ja inte kan jag säga emot på det.
Känner att jag behöver nog proffessionellt stöd, men förra dietisten jag gick hos var totalt värdelös! Hon behandlade mig som ett litet barn, nej det funkade inte helt enkelt..
Nej ett nytt krafttag vad gäller min hälsa och kanske seriöst upplägg denna gång.

tjillevippen

Kommentarer
Postat av: Elli

hejje! Ta tag i det! bra där!
Tänkte också säga att de jag känner inte gjort en op där man knyter ihop magsäcken. Utan en op där man kopplar förbi magsäcken (by-pass). Den andra kan vara lätt att fuska med, då man kan vidga magsäcken igen. Tänkte bara meddela! =)
Jag hejar på dej!
Och jag tokgillade vårat samtal igår!
OFTARE!!!
Älskar dej, saknar dej!
PUSS din Elli

2007-08-06 @ 19:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0