turister och annat löst folk

Inser att jag skriver alldeles för sällan, och inte så fruktansvärt roliga inlägg heller..
vet inte riktigt omd et ändras något på den fronten idag just men vem vet var det bär av i slutet.

Idag slog vi rekord på jobbet, med antal besökande och summa i kassan! Det ni! Vem vet jag kanske lyckas slå mitt eget rekord igen imorn :P

Ikväll är det WRG show och jag är ej där:) så nice faktiskt att slippa allt tjafs och att jobba röven av sig på obetalda ställen. Men samtidigt lite synd för det är en jäkla gemenskap på de där showerna och en otrolig glädje.. så ja det känns lite dubbelt..

Annars är jag inne i en glad period nu. I alla fall för nästkommande halvtimme kan jag lova er en positiv Amanda.
Sen vet man ju aldrig vad som händer.. :P

Lyssnade på radion idag när jag och morfar åkte till Hemse för att handla, och hon på radion pratade om att hon kände en tomhet i sin vardag. Den tomhet som infinner sig när alla ens vardagliga vänner och folk omkring sig befinner sig på semester eller bara helt enkelt på annan ort. Alla som man i vanliga fall ringer och talar med och umgås med är liksom på en distans som gör det hela mer svårhanterat. Sen att det är en massa turister och annat löst folk drällande omkring, men dem är ju liksom utanför ens egen lilla bubbla. ja om ni nu förstår mitt dravel så kommentera gärna.. annars ja sorry för det :P

valpjakt på gång

Kommentarer
Postat av: anna

jag har fått höra att jag har svårt att släppa in nån alls i min egen lilla bubbla av skottsäkert glas..
kram

2007-07-16 @ 09:29:06
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0