Allt går min väg, finally!!

Efter en väldigt trevlig fika hemma hos Anna med Henke o Jocke efter uppkörningen igår bar det av mot Hablingbo. Fick skjuts av Lotta och en bekant till henne så det var skönt att slippa åka bussen. Har egentligen inget emot att åka buss, ganska mysigt med 1 1/2 timmes avkoppling på bussen, men ibland orkar man bara inte..
Idag har jag kört själv!! Körde en roadtrip till Hemse och köpte en tårta som vi firade med till fikat sen på eftermiddagen. Och det gick alldeles utmärkt :)
Sen var jag, mamma och Picasso och strosa lite vid ett fiskeläger lite längre söder ut och det var supermysigt! Speciellt med ett sånt underbart väder! Sol sol sol :D
Just när vi gick som bäst på stranden ringde min mobil. Då var det en av dem som har hand om SRHA's tävlingar nere i Skåne som undrade om jag kunde hoppa in som ringsteward där med kort varsel nu på torsdag och helgen fram. Tyvärr var det lite väl kort varsel, men vi kom fram till att jag skulle höra av mig så skulle vi se om vi kunde komma fram till något datum jag kunde komma ner till Bökeberg och jobba där med! Jag blev så himla glad!! Allt går min väg just nu känns det som! Älskar verkligen att gå som ringsteward och så ringer folk hela tiden och vill ha mig som arbetande, är det inte toppen!! Men det är bäst man håller huvut kallt så ingen helt plötsligt väcker en ur drömmen med ett ryck så man kommer tillbaka till den trista vardagen tar allt bara går emot..
På onsdag skall det firas!! Skall blir så kul. Fest så det bara smäller om det!! Körkort, Valborg och en födelsedag på väg med.. jisses ändå..
Nej disken väntar (Ja, jag är faktiskt så glad att jag frivilligt diskar, det är inte klokt!)

Tjollahopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0