Vad skall du bli när du blir stor?

idag vaknade jag medett ryck kl 10.00. Och det är en låång sovmorgon för min del! Därför kastade jag mig upp, emd lite panik.. Satte mig och käka frulle (denna gång utan brandkåren) och såg på SATC. Vilket jag sen råkade göra i de kommande tre timmarna med.. Ooops!
Sen beslöt jag mig för att ta en tur i det underbara vädret och gick till ÖB för att införskaffa lite choklad till min ensam hemma kväll med Så ska det låta:) Och nu sitter jag o örösker skriva lite skolarbete.. det går sådär. Det var nog ett ungefär av hur min dag sett ut hittills.

Idag frågade min far mig i telefon va jag skulle göra när jag blir stor. Blir stor? vadå när blir man det då? Skyldigt svarade jag att jag skulle bli Föremålsantikvarist (som min utbildning). Men sen slog tanken mig att tänk om jag verkligen inte blir det som jag nu spenderat snart två år (1 år kvar) att utbilda mig till. Hur skall jag kunna ha den blekasta aning om vad jag gör om ens två år? och framförallt har jag ingen aning om vad jag gör när jag "blivit stor" när nu det är... I vissa fall hoppas jag att jag redan är stor. Jag är ju relativt vuxen.. Jag tar de flesta stora beslut själv. Och jobbar ständigt för att bli mer och mer självständig. Men att veta vad man skall göra i framtide vet jag inte om det tillhör att vara vuxen. För min erfarenhet är inte att alla vuxna vet vad de vill med sitt liv, snarare tvärtom. Så jag tror inte på det där med Vad skall du bli när du blir vuxen? Nästa gång skall jag svara ärligt och stolt : Jag vet inte. Vet du?

Chills

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gissa bilden i min blogg! Kolla in vettja!=D

2008-04-04 @ 17:26:22
URL: http://beccellie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0