På uppgång

Nu är livet åter på uppgång igen. Känns bra, men samtidigt kommer det ständigt små motgångar, men det är just det att man faktiskt klarar av dem där små motgångarna som gör att man återigen får upp hoppet om att klara av även de stora.

Har pluggat nu i två dagar, igår eftermiddag/kväll var jag riktigt effektiv:) Idag har det gått på riktigt bra med ungefär fram till min sena lunch vid ca 1-2. Det tog en hel evighet att laga maten som bestod av Fågelbo med egenhändigt gjorda köttbullar och potatismos, inget halvfabrikat här inte! Sen lagade jag ugnsluckan mitt i alltihopa oxå eftersomd en  princip lossnade från ugnen, eller åtminstone ytterdelen. Så när jag lagat den kände jag mig riktigt duktig! Sen äntligen käkade jag framför tv:n innan jag skulle gå ner o plugga igen och då var klockan typ fem redan.. snacka om att tiden bara flyger iväg..suck.. Plus att det var ett förbaskat ringande i telefon av diverse släkt och vänner stup i kvarten så man inte fick en lugn stund!

Nu har jag begett mig till mamma då jag började tröttna på att spendera en hel dag i köket framför datorn eller framför spisen eller framför ugnsluckan. Och här började min dator muppa sig som bara den och sa att det var fel på virusskyddet, vilket gav mig lite småttpanik sådär, har ingen lust att få virus på datorn nu inför skolstarten igen.. Men jag tror att jag på något mirakulöst sätt lyckades ordna det, men fråga mig verkligen inte hur :P

Har inte skrivit mkt på senaste tiden.. förutom lite deprimerande inlägg stora trutar och skit. Men det har inte hänt sådär himla mycket faktiskt, inte som skiljer sig från vardagen i alla fall.
Var dock ute både på juldagen och nyårsafton. På juldagen var det verkligen huur mkt folk som helst överallt!! Det var skitkul!! vilket jag ioförsi tror det mesta bir efter 5 tequila.. Sällskapet bestod av Sara, Jennie och Tessan och alla nya och gamla bekanstskaper man mötte ute förståss. Juldagen är ju dagen av nostalgi och försoning i fylla. Nyårsafton var lite mer sansad, en trevlig middag hos den nyvunne vännen Claes med Sara och Jennie och Pam och sen utgång på det. Trevligt trevligt!

Igår var oxå en spännande dag då jag faktiskt blev tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att sitta i styrelsen i WRG. Och ännu mer intressant blev det hela när jag svarade ja. Kan ni tänka er? Jag i WRG's styrelse. Självklart skall jag sitta kvar i US, då det är lite av grejen, att få ett närmare samarbete styrelsen och US emellan. Bra tycker jag. Nu hoppas jag bara att jag blir vald av årsmötet oxå, men det brukar itne bli några opponeringar:) hi hi

Tjillevipps
(kommentera lite vettja!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0