Flera olika liv?

Har spenderat långhelgen efter Valborg i Hablingbo. Skönt att komma ut lite på landet, och få en verklighetskick. Eller var det tvärtom om? Är det bort från verkligheten jag åker när jag beger mig mot landet? Den tanken slog mig igårkväll när jag strosade runt lite i trädgården och lekte med hunden medan jag lyssnade på ljuva toner i mp3-spelaren. Jag har egentligen två liv. Som dessutom är ganska vitt skilda. Dels mitt skolliv i stan, som består i att försöka vara en god student med studiemotivation, lite pengar och umgås med mina klassissar. Sen har jag ju även mitt "Gotlands-liv", dvs hela släkten, gården, Westernklubben och de vänner jag (visserligen sällan) träffar som inte hör till utbildningen. Och det är väldigt olika vilket jag föredrar från time to time faktiskt. Just nu skulle jag bara kunna fortsätta leva i min lilla "Gotlands-livs" bubbla där ingen skola pockar på min uppmärksamhet, fast ändå lyckas gnaga lite i mitt inre samvete. Men samtidigt vill jag tillbaka till stan, leva lite civiliserat och faktiskt vara en duktig student för en gångs skull! Älskar båda mina liv, men förderar faktiskt att ha dem så separerade som de är för tillfället. Weird? ja kanske det.. hmm...

  

Kommentarer
Postat av: anna

tack! va gullig du är! kram!

2008-05-06 @ 00:08:00
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0