Finanskrisen


Började dagen med att se på Oprah till frukost. Dagens program handlade om finanskrisen, vad den betyder och vad som egentigen hänt. Om det är exakt samma som gäller oss i Sverige som gäller USA är jag inte hundra på men känns ändå som jag fattade lite mer nu. Dock inser man ju att det faktiskt är på riktigt detta med kris när det kommer till Oprah (:P). Det är ju inte speciellt positivt att ta sin examen och då ge sig ut i arbetslivet mitt i en finanskris. Vem vill anställa en nybakad student utan egentlig arbetslivserfarenhet då??
Nej just nu är det ju C-uppsats skrivande som gäller. Går en aning framåt, men måste jobba på för annars kommer jag hamna i den vanliga paniken där i slutet av perioden. Och jag vill verkligen göra ett bra jobb denna gång så jag kan vara stolt över min uppsats. Pratade nyligen med mamma och hon sa oxå att man kan ju ha bra användning för sin uppsats i jobbsökande så nu jäklar skall det satsas!!
Finanskrien får en ju oxå att tänka på sin egen privatekonomi och det är ju inte direkt roande.. CSN-lån upp över öronen, sparkapital - nja inte riktigt.. Bra på att hålla i pengarna - Nej, definitivt inte!! Så det blir nog till att kämpa en stund framåt, linser, knäckebröd o vatten is the shit!
Nej satsa på uppsatsen var det som stod på schemat idag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker också att vi ska komma ihåg att vi ska ersätta alla fyrtiotalister ^^ det är väl lite positivt? =)

2009-01-30 @ 15:52:37
Postat av: Emma

det var jag som sa det! =P

2009-01-30 @ 15:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0