Just ask the question

Är jävligt dålig på att fråga hur jag skall göra saker och ting, alltså på jobbet och så, när det gäller sådana saker som jag anser att jag borde veta. Så till den grad att jag lägger all energi på att anta vad som förväntas av mig istället för att fråga. Och då blir det jävligt svårt att försöka täcka upp alla de möjliga förväntningar som kan finnas. Ansträngande värre. Nu är min terapeut läxa att tänka på vilket som sparar min energi, om det kanske inte kan finnas något positivt med att ställa frågan och slippa att lägga energi på att försöka anta vad andra männsikor tänker och menar. Men det är ett jävla steg för mig att ställa frågan... puh jobbigt!

Håller på och funderar på hur jag skall göra med jobbet till nästa termin. Om jag skall ta det eller ej. När jag blev tillfrågad av chefen sa jag genast ja. Men då jag inte skrivit på något kan jag ju fortfarande ändra mig, och jag vet inte ritkigt.. Det är mycket som talar för både och.. Vi får se helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0