Här eller där?

Just nu är jag glad! Jag har sökt roliga utbildningar. Jag är inte sådär super-orolig inför hösten, det ordnar sig alltid. "Det löser sej" som vår kära Timbuktu sjunger. Och jag har spenderat förmiddagen på Petes i solen och med kaffe och småsnack med härliga människor. Älskar jobbet på Petes!
Funderade en del igår på hur jag eventuellt skulle göra om jag kom in på Teaterkostymproduktions-utbildningen. Den är ju på distans helt och hållet så jag skulle kunna vara precis var som helst och plugga den. Den senaste tiden har det lockat mig mycket att stanna på ön. Jag älskar Gotland! En fundering var att försöka få en lägenhet i stan igen. Eller faktiskt stanna hemma ett år till. Dock med lite modifieringar här hemma. Mamma skall oxå gå utbildning i höst och om även jag kommer in på en då kreativ och skapande utbildning kräver det ju våra utrymmen här hemma. Så vi pratade om att jag skulle få halva undervåningen till mitt förfogande så får hon mitt gamla rum på övervåningen. I like! Jag har redan planer för omorganisering i möblering och så vidare härnere :) Men sen igårkväll ringde min kära kusselusse Erika och snicksnackade lite och nämnde att hon gärna bor i Stockholm till hösten och att om jag oxå styrde min kosa mot huvudstaden så skulle man ju kunna tänka sig att slå våra kloka huvuden ihop och kanske dela boende. Det lockar ganska mycket faktiskt så just nu står det mellan två bra erbjudanden. Vi får helt enkelt se hur det blir vilken utbildning jag kommer in på och vilken utbildning jag väljer att gå. Det där med planering är ju inte min starka sida, det blir somd et blir och oftast blir det bra! Jag är i alla fall glad just nu och det är bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0