Lite jobbångest sådär bara

Har skitmycket att göra i veckan som kommer. Möten, seminarium som blivit flyttade för att jag var sjuk, seminarium som är där dem ska och en massa förberedelser inför dem. Skall sätta mig och läsa inför det senare nu. Vill inte riktigt. Vill ha söndag, läsa min bok, njuta av livet, se en film.
Folk pratar hela tiden om hur viktigt det är att njuta av livet och göra det man tycker är kul. Ja självklart är det så och det skulle jag gärna göra, om det inte råkade vara så att jag inte är född med en silversked i mun och därför faktiskt måste jobba för att få mat på bordet. Jag har enorma studieskulder som bara kommer växa. Jag har aldrig haft ett riktigt jobb utan bara småjobb och sommarjobb och min lön har aldrig varit så hög att jag någon gång känt att det är lugnt denna månad, jag kan ta det lugnt och vara säker på att jag fortfarande har pengar den 24:e, nix det har aldrig skett. Jag är just nu lite bitter, men samtidigt förhoppningsfull. Jag kommer aldrig ha en buffert på banken, jag kommer aldrig tjäna så mycket pengar som jag kanske skulle vilja, jag kan lova att jag ständigt kommer ha skulder till csn eller bank eller vad det nu är, men jag kanske kan vara lycklig ändå. Jag kanske faktiskt är den som då måste njuta av livet och av det jag har. Shore att jag måste jobba emellanåt men då mitt mål alltid är att försöka ha jobb som jag tycker är kul så borde det inte vara något problem egentligen. WTF amanda du älskar ju ditt jobb, så ryck upp dig nu och gå och läs texten om kvinnlighet och postmodernism! Go for it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0