Teaterkostymproduktion!

Min mamma suckar ljudligt när jag återigen berättar för henne om min nya plan för karriären. He he. Stackars kvinna som får stå ut med alla svängningar hela tiden. Häromdan var det målerikonservator sen blev det kulturarvsvetare, sen blev det modedesigner och idag är det teaterkostymproducent! Det är egentligen hyfsat klockrent. I <3 teater + I <3 textilt hantverk = I <3 teaterkostymproduktion. Plus att detta ger mig användning för mina stilhistoriska kunskaper. Det är en ettårig utbildning som jag nyss va och la ansökningarna på lådan för. På Kalix folkhögskolan. Hmmm tänker ni nu, Kalix... Amanda i Kalix. Vart fan ligger Kalix?? Men ni kan vara lugna mina damer och herrar, ty det är en distansutbildning. Jag kan alltså bo och vara var jag vill, lite här lite där och lite överallt med andra ord. Man kan självklart ifrågasätta att ha en kreativ utbildning på distans men ja why not?! Ansökningarna är i alla fall skickade så nu får vi se. Om ni ser mitt namn med Roine Söderlundh, Morgan Alling, Karl Dyall and you name them so bli inte förvånade mina vänner, jag har bara kickat lite ass! :D

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kalix ligger i Norrland vid kusten! Wiii :)

2010-04-19 @ 19:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0