Vad gör alla vuxna människor hela dagarna?

Har insett att det är lixom aningens jobbigt att bli vuxen. För jag anser nog ändå att man vid en ålder av 22 på väg mot 23 är vuxen. Sen kan det snackar vuxenpoäng och så hur mycket man vill, men jag ser mig själv som vuxen. Dock fortfarande ung, men vuxen.
Som vuxen måste man ta ansvar för sitt eget liv och framför allt sina egna val. Och det är just det där med valen som gör det hela lite jobbigt. Vissa anser att man definieras av sina handlingar och sina val här i livet. Och tänk då om man väljer fel? What the fruities lixom! Är man körd då?
Det är dem där förbaskade tankarna om vad jag skall göra efter avslutad utbildning som kliar som tusan i huvudet. Och jag vet att det kanske inte är så mycket att fundera på förns jag faktiskt är helt klar med denna utbildning. Men framtiden som FMA:are är ju inte alltför ljus så därför borde man se away and beyond det och vad man kanske skulle behöva utveckla lite.. Jag är aningens trött på att plugga det skall jag inte sticka under stolen med. Och därför är ju en resa och lite miljöombyte så otroligt lockande! Och jag hoppas verkligen att det blir av oavsett övriga planer. Samtidigt som det gnisslar lite illa att "ödsla" CSN på något utöver min karriär. Men det är just det att jag vill göra något annorlunda. Jag vill ut och resa. Jag vill lära mig nya saker, upptäcka nya företeelser och utmana mig själv. Det är så jävla mycket man vill, och alltid samma hinder - finansiering. Om någon har lust att skänka mig en mille eller två så tackar jag gladeligen ja, sprid budskapet! Sho


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0