Bitchig?

Nu har jag blivit kallad bitchig av skilda människor två gånger de senaste dagarna. Det har verkligen fått mig att fundera. Är jag bitchig? Vad är det att vara bitchig? På vilket sätt är jag bitchig? Frågar man, och ber om en förklaring så säger dem bara att nja svårt o förklara och att jag är ju inte mesig i alla fall. Och nej det kanske jag inte är, men det är långt ifrån samma sak att säga att någon är bitchig om man menar att personen inte är mesig. Det som gör att det hela har fastnat lite är att bitchig är ganska långt ifrån hur jag själv uppfattar mig själv. Och när någon annan då säger det så är det både skrämmande och spännande hur man kan ha så olika uppfattningar, och speciellt när det gäller ens egen självuppfattning. Kan den vara så fel? Eller har det bara att göra med dagsform och när man råkat träffa på varandra. Det är inte så i detta fall...tyvärr, vilket ju gör att jag funderar ännu mer. Varför är jag bitchig? På vilket sätt? Och kan det vara bra att vara bitchig? Kan det vara en benämning på att man vet vad man vill och inte låter sig trampas på? Eller är bitchig bara när det har gått till överdrift?

Kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0