FFS försäkringskassan!!

Dagarna rinner mig ur händerna. Tappar bort veckodagar och har dålig koll överlag. Det irriterar mig. Och det värsta är att det är ju bara upp till mig att förändra. Med andra ord borde jag verkligen ta tag i det nu i helgen. Och skall försöka. Men ett av mina värsta problem är just det där med att komma igång. Arbetet har jag inget emot. Det brukar oftast gå som en dans när jag väl kommit igång. Men jag behöver den där puschen för att verkligen göra det. Har en hel hög här på skrivbordet som jag borde ta tag i. Och skall nog tvinga mig till det imorn. Eller som sagt måste tvinga mig till det imorn. ja ja ja

Och jag är fuckings jävla arg på försäkringskassan med!! Fick ett brev hem av dem igår. Blir alltid nervös när man får brev av dem. Men denna gång var det inte så farligt. Dem vill inte ha några pengar. Dem vill inte ha några kontrolluppgifter. Nej. Vad dem vill är att tala om för mig att dem har räknat fel. Att jag under 2008 fått för lite bostadsbidrag baserat på hur mycket jag tjänade. Sweet tänker man då. Fan vad gött! Fortsätter att läsa och börjar nästan smådansa av glädje när det visar sig att den felaktiga summan är på 1 112 kr. Wohoo! I will survive!! Men nej! Tro det eller ej, men dem lyckas igen. För på sista sidan åker fuck-you fingret upp. "Belopp under 1 200 kr betalas ej ut"....... Haalllåååååå!!!!! Vadå 1 200 kr??? Menar dem seriöst att mina 1 112 kr, som faktiskt är just MINA bara skall brinna inne då? Att det är pengar som skall gå till dem?? För att dem snåla jävlarna inte kan betala ut en summa under 1 200 kr. Och det är ju  just det som är det värsta. Okej om det hade gällt 100 kr, eller till och med okej om det hade gällt 300 kr. Men FFS det är 1 112 kr. För mig är det ENORMA summor!!! Och då bara för att det råkar sklja 88 ynka kronor så skall dem inte betala ut mina pengar?!?!?!?!?!?! Gaaaahhhh!!! jag går nötter!!! Bajs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0