Check!

Jag har tänkt. Och jag har kommit på en sak. Jag är som lyckligast och mest nöjd med mig själv och mitt liv när jag har haft en produktiv dag. Alltså när jag anser att jag har gjort något. Det behöver inte vara något speciellt egentligen, alltså jag menar det behöver inte vara något extra ordinärt som jag har gjort. Utan vad jag menar är att jag sällan är som mest nöjd med mig själv dem dagar jag slappar och unnar mig något. Utan dem dagar jag är mest nöjd är oftast då jag jobbat eller pluggat hela dagen och har fått energi av det och kommit någon vart. Det kanske låter självklart. Eller så låter det som om jag har för höga krav på mig själv (vilket min terapeut skulle sagt :P). Men jag menar mest att det egentligen borde vara positivt. Om jag skall bli nöjd så får jag bara sätta igång och göra något. Och som sagt, det behöver inte vara något speciellt, jag behöver inte uppfinna en tidsmaskin eller skapa fred på jorden. Det räcker med att jag kom ihåg att åka och lämna boots till en tjej som skall låna dem till tävlingen på lördag, eller att jag faktiskt suttit ner och jobbat med projektet några timmar idag. Min dag har inte varit superproduktiv -  men jag är nöjd så länge jag kan kryssa av något på min to-do-lista :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0