Konfunderad

Ja när man får för sig sådana konstiga saker som att man skall köpa hus i Hablingbo för de pengar man absolut inte har så blir man ju lite konfunderad. Både över sig själv och över hela situationen. Har varit vid huset idag två gånger, och jag skulle absolut kunna trivas där! Det är lagom stort, trädgården är superfin och allt känns finemangsan. Men det är ju just det där med ekonomi. Jag har inte ett uns sparkapital och faktiskt inte ens något jobb. Jag inser att jag nog kan påta ihop en del pengar i sommar och att jag under de månaderna troligtvis klarar av lån och grejer, men sen då? Får jag inget jobb eller om jag väljer att plugga, klarar jag av de kostnaderna då? Går banken med på detta... känns ytterst tveksamt. Samtidigt som jag inte kan låta bli att fundera på hur jag skulle möblera, vilken färg jag skulle måla om de fruktansvärda köksluckorna i och var jag skall plantera ett magnoliaträd i trädgården... Även om det inte blir aktuellt med detta hus så tänker jag ordna ett möte med banken, kan ju va bra att ha lite koll på vad de faktiskt har för krav för eventuellt bolån. Nånstans måste jag ju bo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0