Colour

Idag sov jag riktigt länge! Jag är själv förvånad. Visst att jag var uppe länge och pratade med Jihed på msn vilket jag mer än gärna offrar mina kvällar och nätter för! Men jag gick upp halv tolv!! Halv tolv!! Detta är alltså kvinnan som knappt kan sova efter 9 i vanliga fall. Lite förvånad själv som sagt.
Dagens uppgift har varit att färga hår. Mammas. Hon har någon weird önskan om att bli gråhårig och senast hon var hos frissan ville hon att dem skulle färga hennes hår grått. Vilket inte lyckades. Det vanliga är ju att folk vill färga bort det gråa håret men icke min mor :P I alla fall så har hon nu ändrat sig till att det skall va riktigt blont, lite askblont lixom. Så idag körde vi först i en vanlig råblondering som trots förlängd tid fick ett gult resultat. Så sen körde jag till hemse köpte blonderingslingor med "silver reflect" och slingade mammas hår med mössa och det blev i alla fall ljusare. Jag tror hon är nöjd. Jag är fortfarande ovan med en så blond mor, men gillar det :)
När jag köpte mer blondering till mamma passade jag på att köpa mörkblonda slingor till mig själv. Försöker numera få tillbaka min riktiga hårfärg! Det ni! Den jag alltså inte har haft på typ 4 år eller nått.. Ja det var i alla fall ett tag sen. Och eftersom jag är svarthårig nu, lär det ju bli en pärs. Så jag låter det växa ut men tänkte lägga i en bunch of slingor så får vi se hur det blir :) Men jag är, till skillnad från min mor inte lika bra på att lämna över mitt hår till vem som helst. Helt ärligt så litar jag inte till 100% på min mor när det gäller mitt hår. Så min slingning får vänta till lovely Lina kommer nu i slutet av veckan så får dem två vackra och kompetenta kvinnorna slå sina kloka huvuden ihop om hur man bäst ger sig på blonda slingor i ett långt svart hår :P
Jag kanske blir som Ola ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0