denna tid på dygnet

...är den absolut värsta. Mornarna och dagarna klarar jag av numera, dessutom med bravur vissa dagar, som idag. När det närmar sig sen kväll och natt blir det värre. Jag vet att han jobbar. Jag vet oxå att jag inte kan gå ner till restaurangen sätta mig och titta på när han jobbar, prata med hans kollegor och njuta av kvällen längre. Jag vet dessutom att när jag är hemma väntar jag förgäves. Han kommer inte komma hem till mig efter jobbet. Vi kommer inte gå ut, träffa kompisar eller bara sitta hemma och mysa. Jag vet att jag inte kommer kunna somna i hans armar. Jag vet att när jag vaknar och vänder mig om är han inte där. Jag kommer inte få se denna underbara syn..


Det är vad som gör denna tide på dygnet till den värsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0