Enjoy min vardag!

Har inte gjort speciellt mycket idag. Sov extremt dåligt inatt. Max fyra timmars sovande och inte i sträck. Så lite sliten har jag varit och känt att jag kanske inte behövt göra så mycket. Har läst ut ytterligare en bok. Har slukat böcker dem senaste veckorna. Eller sen jag kom hem från Sthlm. Eftersom mina dagar ser ganska lika ut har jag lite svårt att hålla koll på hur veckorna passerar. I vilket fall som har jag läst ut Alkemisten av Paulo Coelho, Medinas Juvel av .... Sheffrye (?) och halva Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät av Paulo Coelho sen jag kom hem från Sthlm. Nu funderar jag på om jag skall ta och fortsätta på min påbörjade Den vita drottningen av Philippa Gregory eller om jag skall ge mig på en till ny bok som jag glömt namnet på.. Ja ni märker ju vilke bekymmer jag har! :P
Dock slås jag ju dagligen av en otrolig saknad och hjärtesorg för att <3 inte är i min närhet. Fy fan vad detta är jobbigt. Nu försöker jag dock på alla möjliga desperata sätt öka möjligheterna för att komma ner inom en snar framtid. Hatar distans! Usch och fy! Men älskar honom och det gör det värt det. Önskar bara att mitt tålamod kunde vara lite mer på mina villkors sida men men.. Och att mitt hjärta kunde pendla aningens lugnare mellan den enorma saknaden och den ännu större glädjen över att han finns i mitt liv. Vem har sagt att kärlek är lätt?
I förrgår satte jag mig ned med uppsatsen och lyckades faktiskt strukturera upp min inledning till att bli riktigt bra. Kändes riktigt skönt. Så nu är det bara att jobba på. Har en liten del kvar på inledningen och sen tänkte jag hoppa över bakgrunden och ge mig i kast med undersökningen ordentligt. Den blev lite nedskuren under mitt möte med handledaren förra veckan vilket gjorde det otroligt mycket skönare och enklare att ens se åt den där lilla högen med papper som ligger på bordet framför mig, dvs högen med uppsatspapper.
Mina framtidsplaner pendlar från dag till dag just nu. Ungefär i takt med mitt tålamod som nämns ovan :P Jag söker ju jobb som tusan både här nere (dem få som finns) och på fasta landet. Under tiden jobbar jag lite på med uppsatsen som nu skall bli klar innan ventilationen v.12 och denna gång skall det grejas! Finns inget alternativ i mina tankegångar, nu skall den bli klar! Så får vi väl se hur det går med jobb, boende och allt sånt där. Är ganska säker på att det löser sig så småningom, även om det ibland känns ganska trögt.
Ja just det idag försökte jag mig på konsten att baka Croissanter. Och ja eh det gick ju inte riktigt så där superbra direkt.. Asså ja jag lämnar alla kommentarer åt följande bildbevis :P



Inser nu att detta inlägg blev väldigt rörigt med lite olika ingångar både här o där, men ja ja det är lite så mina dagar ser ut just nu, så enjoy min vardag!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Dina croissant ser ut som svanar! Väldigt kreativa och säkert väldigt goda! :))

2010-10-28 @ 15:19:38
URL: http://gokris.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0