Familjemys

Jag överlevde duvan! Det var till och med så att jag tog två bitar. Det var helt okej. Kanske inget jag skulle välja att laga till en söndagskväll själv om jag skulle lyxa till det sådär. Men testat har jag gjort nu, så jag kan bocka av det på listan :P

Funderade på det här med familjer idag. Eller familj säger jag, men jag menar egentligen släkt. Min familj är ju inte så stor, den består egentligen av mig och mamma. Pappa kan man väl räkna in ibland, men vi ar ju aldrig left ihop. Min släkt är inte heller så stor, men ganska tight så jag brukar se den som min familj. Min familj på mammas sida kanske skall tilläggas. Ibland hatar jag hela bunten. Oftast tycker jag för stunden illa om just en specifik medlem. Idag insåg jag att dem är jäkligt bra att ha. Plus att familjen alltid finns där, trough good and bad. Och det är väl det som är kärlek. Att finnas där för varandra oavsett olikheter, meningskiljaktigheter, egna åsikter och intressen. Och oavsett om det är glädje eller sorg. Vi umgås ganska mycket i vår familj. Speciellt nu när min moster från Grekland är nere, men annars oxå. Under vissa perioder har det känts som tvång att följa med på familjemiddagar och det har känts som en pina att genomlida dem timmarna. Dem senaste åren har det ändrats allt mer. Ikväll såg jag fram emot det. Umgänge med nära och kära. Och eftersom min kusin kommer hem till Sverige från Indien idag och till Gotland på onsdag och min moster åker hem till Grekland på fredag så är dem sista dagarna på ön nu uppbokade med familjemys. Och jag ser riktigt fram emot det! Jag älskar min familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0