Roande eller skrämmande?

Det förvånar mig hur naiv folk verkar tro att jag är. Herregud jag är inte 13 år! Jag har aningens mer vett bakom pannbenet än en ekorre. Eller folk och folk, det är en definitiv överdrift, ett minimalt fåtal människor rättare sagt. Dem flesta å andra sidan verkar förstå att jag faktiskt har tänkt och till och med förväntat sig det av mig, vilket jag ju anser vara en självklarhet! På något vis är det ändå intressant att se folk behandla en som ett litet barn. Som om jag aldrig tidigare i mitt liv skulle ha behövt ta hand om mig själv. Som om jag inte skulle se till att säkra mig på vissa sätt. Det är intressant att se hur olika folk reagerar och hur man inte verkar kunna acceptera att det kan hända bra saker i denna värld. Jag är så in i helvete besviken. Kanske lugnar det ner sig, kanske inte. Vi får se.

Idag är det söndag. Sista jobbdagen på Petes denna säsong. Tyvärr är vädret inte speciellt roligt, så vi får se om det kommer några besökare. Hoppas på det! Annars blir det jag och min bok idag igen :P
6 dagar kvar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0