ännu mer bröllop ;)

Asså fattar ni verkligen detta eller!! Jag skall gifta mig!!!!!!!!!!!!!! :D

Det går till på lite olika sätt i Tunisien. Traditionsenligt har man firande i 7 dagar. Det kommer inte vi ha :P Vi kommer ha firande i 2 dagar och sen då mina närmaste förhoppningsvis kommer ner från Sverige så blir det ju mer umgänge med dem under hela vistelsen :)

Dag 1 kommer vi skriva under papprena, den juridiska vigeln. Och göra förberedelser med hammam och hennamålning av mina händer inför festen dagen därpå.
Dag 2 som är själva festdagen, den 28 augusti kommer vi att hålla fest, troligtvis på en restaurang i närheten av vår nuvarande lägenhet och byta ringar och fira natten lång med vänner och familj. Wunderbar!!

Vi är båda överens om att det vi vill lägga pengar på är det vi kommer ha kvar av dagen, ringarna och fotograf. Festen kommer vi självklart att lägga pengar på oxå men inte i enormt överflöd. Min klänning kommer vi hyra här. Det är ju alltid en diskussion detta om hur man vill fördela pengarna på ett bröllop. Vissa ser det som den dag man har chans att glänsa och lägger på extra allt. Medan andra vill ha en minnesvärd dag, men inser att det faktiskt bara är en dag att spendera en förmögenhet på.

Har dock kollat runt lite på klänningar på nätet i Sverige och hittat dessa som passa mig i smaken ;)
 

Jag fullkomligt ÄLSKAR fallet och tyget i kjolen på denna klänning!!!! Rynkdelen som går tvärs över magen under bysten ligger mig däremot inte alls varmt om hjärtat.




Insåg precis nu när jag la upp bilderna att jag nog faktiskt fullkomligt älskar hela denna klänning! ;) Som ni ser vill jag ha en känning utan ärmar eller snören, vill gärna ha snörning i ryggen och en inte alltför stor kjol.
När mamma kommer ner hit i juni skall vi åka runt och kolla vad vi kan hitta. Är ju väl medveten om att min storlek nog gör att jag inte har alltför stora valmöjligheter, men vi får se :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt, grattis! Tänk vad man missar när man bara kikar in i bloggen då och då.



På tal om storlek och bröllopsklänning så kan jag tipsa om Runda Rut, det är en tjej som är förälder på vårt dagis som driver det och det borde passa dig (och mig, och lite vem som helst faktiskt!)



www.rundarut.se

2011-04-08 @ 16:51:17
URL: http://villemo.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0