Kamelkaravan

Ibland glömmer jag lixom bort att jag är utomlands. Eller alltså att det börjar kännas mer och mer som hemma och jag har ju faktiskt spenderat väldigt mkt tid här nu. Börjar känna mig hemma med hur saker och ting fungerar också. Så ibland blir jag påmind om att det inte är Sverige jag befinner mig i, exempelvis när jag hänger tvätt på bakgården och sedan får se en åsna och tre kameler i karavan på andra sidan muren :)
Idag har jag träningsvärk sedan träningspasset igår. Igår spran vi 20 minuter med 5 stopp, det går framåt!! Skall påpeka att när vi kommer hem kör vi lite styrketräning också med situps och liknande. Idag känns det i magen och i vänster vad, bara i vänster dock, underligt :P
Igår var vi på tunisiskt bröllop. Eller på en del av bröllopet. Nämligen musik dagen. Ett tunisiskt bröllop hålls traditionellt i flera dagar, ibland i sju, men detta verkar hållas i tre dagar. Igår var det första dagen när man samlas och det spelas musik, kvinnorna dansar med sjalar knutna runt höfter och rumpor. Man sitter dessutom kvinnor för sig och män för sig. Vi hade tänkt att bara gå igår, men eventuellt går vi idag med, vi får se. Idag är det henna-dagen. Det vill säga den dag som bruden blir målad med henna inför giftermålet. Henna-dagen kommer vi ha också, men kanske lite enklare än dem har. Vi får se om vi kommer iväg ikväll.
Idag är det varmt och riktigt skönt! Blev dock innesittande i morse framför engelska bröllopet på tv istället för solandes på balkongen ;) imorn kanske ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0