Koran-inköp

Idag var tanken att vi skulle försöke leta reda på ett bibliotek inne i Sousse och kolla om dem eventuellt hade lite böcker om konst och också leta efter översättningar av Koranen. Vad vi hittade var en välsorterad bokaffär där dem hade en bra översättning av Koranen till engelska även med en arabisk-fonetisk översättning så jag kan läsa uttalet på den arabiska texten, som jag köpte. Sen hade dem bra sortering på konstböcker... på franska :P

Några av er kanske undrar varför jag köper Koranen. Först kan jag meddela att jag redan äger ett exemplar av Koranen på svenska, Zettergrens översättning, hemma i Sverige. Men jag ville ha en till och en med den arabiska texten bredvid översättningen. Min blivande man är muslim och jag vill lära mig mer om det muslimska livet och tron och det bästa sättet är att läsa koranen.
Idag körde vi igång med träningen igen efter att ha haft en tredagars paus. Det märktes att vi hade haft paus men det var inte i närheten som första dagen, vilket kändes riktigt bra. Nu i efterhand när vi sitter på terassen för ytteligare en match mellan Real Madrid och Barcelona så känns det faktiskt rätt skönt i kroppen efter träningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0