Ringarna

Så ser dem ut! Ringarna som vi köpte häromdan ;) Det är min med stenar och Jiheds som är helt ren. Inuti hans står det Amanda, och inuti min står det Jihed. Även om jag emellanåt inte vill något annat än att sätta den där ringen på fingret så har vi bestämt att vänta tills mamma kommer ner. Så nu ligger dem i tryckt förvar i lägenheten. Btw så var dem oförskämt billiga jämfört med svenska priser. Vi har valt att ha ringar i silver, dels för att dem skall passa ihop med den ytterligare vigselring som jag får vid vigseln och för att vi trivs bättre i det. Vi är riktigt nöjda! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostade dom då? :D

2011-04-13 @ 14:27:11
Postat av: Néa

Nu kommer jag igen, viktigpetter. Hoppas du inte tar illa upp av mina "vet mest" inlägg.

Men jag ville bara tala om att inom islam är män förbjudna att bära guld. Det är något som är förunnat kvinnor bara. Sedan är det ju inte alla muslimska män som följer det... men det kanske Jihed gör?



Fina var dom iaf!

Postat av: Kristin

Ohhhh Amanda!! Dem är jätte vackra!! Jag vill också leta ringer!



Och angående guld på män inom Islam, de kan skilja sig från land till land. Men visst de står i koranen att guld är till för att smycka kvinnan.



Kram :)

2011-04-15 @ 09:41:34
URL: http://gokris.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0