skrivet 24 april 23:30

Den senaste veckans dagar har sett ganska lika ut för våran del. Jag vaknar och kliver upp timmar innan Love och passar då på att fixa lite i lägenheten tvätta men framförallt läsa kurslitteratur. Tillslut tröttnar jag på att vara själv och väcker honom ibland med vissa svårigheter :P Sen slappar vi lite, käkar, jag pluggar lite till. Men nu kommer vi till det intressanta: sen joggar vi! Ja jo ni läste faktiskt rätt. Igår var det fjärde gången på 5 dagar. Vi joggar på stranden här hemma. Första dagen trodde jag seriöst att jag skulle dö. Andra dagen trodde jag ännu mer att jag skulle dö! Tredje dagen vilade vi, en del på grund av att båda hade rejäl träningsvärk :P Iförrgår var det tredje gången och då joggade vi hela fem minuter utan stop i första tagning. Asså jag måste ju påpeka att detta kanske inte tycks speciellt imponerande för vissa av er, men för mig som aldrig och då menar jag ALDRIG sysslat med seriös träning eller sport och DEFINITIVT inte någon som helst sorts löpning så är det ENORMA framsteg!!! För att inte tala om igår då jag ökade detta med 20% och sprang hela sex minuter innan första stoppet. Det ni!! :P

Som jag skrev förut idag så har ju jag lyckats glömma bort att det är påsk hemma. Eller nja egentligen blev jag påmind när jag pratade med mamma i torsdags som då nämnde att det var skärtorsdag, men det här med röda dagar försvann liksom lika fort igen ur mitt minne. Snacka om att jag blev förskräckt idag när jag insåg att det är röd dag imorgon den 25:e och därmed trodde jag skulle behöva vänta ännu en dag på CSN. Sen blev jag dock oerhört glad istället och lite idiotförklarad när jag insåg att man fick CSN för flera dagar sedan och jag gått omkring och vänt på varenda krona (jag menar dinar) helt i onödan! Nu har vi i alla fall fyllt upp kylen igen.

Idag myste jag rejält på morgonen med att sätta mig ute på balkongräcket i solen och läsa min kursbok. Detta iklädd linne och jeansshorts. Måste ju faktiskt se till att bli lite brun! Jag kan ju inte spendera månader i Tunisien utan att det syns, så jag skall jobba lite lätt på det framöver. Det är tyvärr inte riktigt strand-varmt ännu, så bikinin får vänta ett par veckor till.

Idag är det en spännande dag, Elli fyller 25 och jag hoppas hon firas med pompa och ståt!! Och Sara den lilla busen har planerad födelsedag idag, alltså som i att hon planeras föda sitt barn idag!!! Gaaahhh!! Kan inte riktigt fatta hur vuxna vi alla blir.. Bröllop, barn och allt möjligt där till. Oj oj oj..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0