22 augusti

Känns som jag kommit in i andra laddningen för dagen. Har lite energi kvar ändå :)
Dagen började sisådär med att min väckar-klocka (mobilen) inte ringde. Jag hade satt alarmet på både 03.00 för suhur och 06.00 för att gå upp innan jag skulle till jobbet till 07.00. Klockan 06.20 kommer mamma in i mitt rum och undrar om jag inte skall till jobbet. Och jo det skulle jag ju, så jag flyger upp, sköter djuren och ilar iväg snabbt som tusan till jobbet.
Jobbet gick bra, men jag var riktigt trött när jag kom hem. Så efter lite vanligt fixande och trixande la mig och tog en powernap en timme innan det var dags för Morfars födelsedags firande. Morfar fyllde 86 idag!

Morfar, Mormor, Mamma, Moster Lotta och Lasse (Mosters fästman)

Annars är det som snurrar i huvudet just nu den olycka som inträffade här på södra Gotland igår eftermiddag. En liten fyrårig kille blev överkörd av en traktor som en nära anhörig till killen körde. Helt enkelt såg föraren inte killen. Han dog direkt. Då mamma är kyrkvärd åkte vi till kyrkan för att se till att det finns ljus till ljusbäraren om folk vill tända ljus i kyrkan. Det är en fruktansvärd tragedi med ett så litet barn och en sådan hemsk olycka. Hoppas att familjen finner styrkan att ta sig i genom detta.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja verkligen! Just nu bor vi på Solbergsvägen, tillhör Carlslund. Men vi vill bo mera centralt, och vi behöver större också så sonen får ett rum. Blir nog en mellanlandning tills vi bestämmer hur vi ska göra. Antingen köpa radhus i Sverige eller bygga en våning på min mans mammas hus.



Ja han är från Erriadh, det ligger strax utanför själva city i Sousse. Din fästman kanske vet vart dte är. :)



Ska ni gifta er när du åker ner nu?

2011-08-22 @ 22:11:28
URL: http://emmaborgh.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Så hemskt med den där olyckan.. livet är verkligen skört och vi vet aldrig vad som kan hända och hur hårt eller gott det kommer slå oss.

Vad fint att kyrkan verkligen finns när sådant här händer, ibland behöver man tröst från ett "högre" håll men även möta andra i sorg..

2011-08-22 @ 22:24:43
URL: http://jaghjarta.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Fy vad hemskt :-( Mår så fruktansvärt dåligt när barn är med om olyckor eller annat.



Stackars hans familj :-( Jag skulle inte överleva nåt så hemskt.



Må han vila i frid :'(

2011-08-22 @ 23:53:26
Postat av: rzigui

Tragiskt med den lille pojken.....

2011-08-23 @ 19:01:12
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0