6:e Ramadan

Återigen väcktes jag av en katt i förmiddags. Denna gång var det dock Yoko och inte Leo. Detta gjorde dock att jag inte sovit så länge som jag egentligen behöver inför nattjobb så måste lägga mig en stund igen sen.
Dagen har mestadels bestått i att sitta framför datorn och läsandes lite bloggar och allmänt kollande runt. Har även läst Koranen och lyssnat till föreläsningar kring tidigare dagars Juz.

Satt och somnade i fåtöljen med datorn i knät för en liten stund sen. Nu har jag brytit fastan med mjölk och dadlar och fick lite energi, men jag måste tvinga mig till sömns en stund, annars blir det en jobbig natt.

Det är inte bara jag som är lite seg idag:
 

Som ni ser så har dem små liven börjat komma avsevärt bättre överens precis som påpekades. Dem leker hela tiden eller sover. Men idag var första gången jag såg dem sova ihop :)

Nu kommer en sådan där onödig liten grej men som jag bara måste skriva ändå. Idag köpte jag nämligen Vitlök!! Åh undebara vitlök! I Tunisien är det vitlök i allt i princip och nu här hemma har jag gått utan vitlök ett bra tag, har helt enkelt missat det när jag varit och handlat. Men idag skrev jag upp det med stora bokstäver på lappen och fick med mig vitlök hem. Lycka! Så nu har jag gjort en liten youghurt dressing proppfull med vitlök som jag skall ha till couscous-salladen innan jag åker till jobbet, mumma! Har bestämt mig att jag skall sätta vitlök i trädgårdslandet i höst, så jag nästa sommar kan skörda alldeles egenodlad vitlök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0