8:e Ramadan

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Tyvärr lär den hålla i sig någon dag till. Det är helt enkelt lite mycket just nu, med jobb och byten av turer och grejer.

Fastan går över förväntan. Jag har anpassat mig till tiderna enligt fatwan om Mekkas fastetider vilket idag innebär fasta 3:05-17:31. När jag nu börjar fastan vid svensk gryningstid innebär det att jag inte kan äta innan Fajr på jobbet. Det passar inte in i jobb-tiderna, vilket gör att jag när jag jobbar natt får gå och lägga mig hungrig. Så hungern har jag känt av mer dem senaste dagarna. Å andra sidan får jag bryta fastan tidigare, och det har hittills gått bra.

Vi har nu börjat släppa ut katterna, vi vill nämligen att dem skall vara både inne och ute. Dock så håller dem sig kring oss hela tiden, så sitter vi inne kommer dem in igen. Det är ju kul att dem trivs! :)

Nu skall jag om en liten stund dra mig in till stan. Har mitt andra intro-pass på det nya jobbet nu ikväll. Jag är faktiskt lite nervös för detta pass också. Kan tyckas underligt då jag redan haft ett intro som gick bra. Med brukaren är jag inte nervös, och jag får ju fokusera på att det är huvudanledningen till att jag är där. Det är mer dem andra assistenterna och känslan av att inte kunna och vara ivägen som gör mig lite nervös. Men Inshallah skall det gå bra denna gången också.

Dem sista dagarna när det varit en del att göra är det tyvärr min Koranläsning som har fått ge vika, till mitt stora förtret. Jag försöker verkligen att sätta mig och läsa varenda gång jag får en ledig stund, och det är egentligen inte tiden som saknas. Det är snarare att när jag väl sätter mig ned för lite läsning så är jag oftast så trött att jag inte kan fokusera och verkligen förstå det jag läser. Jag hade tänkt läsa enligt Juz och därmed en 30-del per dag, men ligger nu efter ett bra antal dagar. Hoppas på att kunna ta igen det på onsdag. Jag läser i alla fall något varje dag även om det inte blivit så mycket jag önskat.



Jag jobbar ganska sent ikväll, även om det inte är natt. Men då jag skall på möte rätt tidigt i stan imorgonbitti också så skall jag sova hos mormor på Gråbo. Tänkte ta med mig datorn men vi får se hur "pigg" jag är för inlägg. So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0