Ramadan 12

Är rätt så trött ikväll. Brukar annars kunna hålla igång kvällen efter nattjobb, men funderar starkt på att knyta mig efter mitt sena kvällssamtal med Jihed.

Anna har varit här ikväll och skulle egentligen sova över, men då hon reagerade på katterna fick hon tyvärr åka hem :( Vi har suttit och diskuterat bröllopsklänningen och utvecklingen av den en hel del vilket gjort att jag nu ikväll kommit igång faktiskt. Känns bra! En bit närmare målet ;)

Fick en ganska rolig kommentar av en vän på kvällen i tisdags, på möhippan. Hon hade inte läst min blogg på länge men hade kollat in den tidigare på kvällen. "Jag blev helt muslimifierad!" utbrister hon i en glad överaskning. Ja du sa jag så är det :)

Börjar känna lite att Ramadan rinner mig ur händerna. Att dagarna går utan att jag får det jag vill gjort. Det andliga och det som betyder något. Det går lite mycket åt till vardagen just nu. Vardagen och självklart en hel del bröllopsplanerande nu in i det sista.

Fastandet går bra nu också. Det börjar faktiskt till och med gå lätt. Måste få i mig lite mer dryck nu ikväll men annars är vi på det hela i fas.

Imorgon skall vi fira att mamma fyllde 60 år i våras. Jag var ju då nere i Tunisien med Jihed och mamma hade fullt upp med skolan. Så imorgon är det lite öppet hus med fika och tårta. Hoppas på fina besök :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0