Tacksamhet

Jag måste få uttrycka hur otroligt tacksam jag är för det stödet jag får från andra systrar i Islam som mailar och kommenterar min blogg, tack!! Jag följer många konvertiters bloggar och får varje dag styrka och inspiration av dessa inlägg.

Igår på det nya jobbet pratade vi en hel del om katastrofen på Afrikas horn, det vill säga Östra Afrika. Vi kom in på hur tacksamma vi i Sverige och Norden borde vara för dem levnadsförhållanden vi har.
När jag var i Tunisien tänkte jag mycket på vad det är man uppskattar i sitt liv. I Sverige är vi egentligen ganska gnälliga, det är mycket materiella ting vi skall ha till hands för att var nöjda. Vi borde nog fundera lite mer på vad vi är tacksamma för i våra liv. Vilka delar av livet som verkligen betyder något.

Ramadan är en månad för eftertänksamhet, godhet, omtänksamhet, dyrkan och tacksamhet. Jag är oerhört tacksam för mycket i mitt liv, framförallt gällande dem människor jag har omkring mig och tryggheten i min tro och övertygelse som jag känner blir allt starkare och starkare.

Alhamdulilla

Kommentarer
Postat av: Linnea

åååh mashaallah läste på en annan blogg att du tänker konventera till islam!!



Ishaallah, låt gud underlätta för dig! :)

2011-08-05 @ 18:08:24
URL: http://anelliea.bloggplatsen.se
Postat av: Ella

Ramadan Mubarak!

p.s. söta katter! :)

2011-08-05 @ 18:08:59
URL: http://ellavet.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Uppmuntrande ord är vad vi behöver, negativa kommentarer kommer man ju inte så långt med.. :)

Hm, mina "dåliga" reaktioner har inte varit så jättefarliga.. mest någon liten fråga om varför jag har sjal och att jag inte dricker alkohol. "Värst" var nog när några klasskompisar diskuterade min konvertering - men de visste inte att jag hörde dom och gick sedan och pratade med dom, haha. :)

Det var det bästa med den situationen - Gud gav mig sådan styrka som jag annars inte skulle haft.



Här är förresten en bra hemsida om du inte redan spanat in: http://www.konvertitakuten.se/



Sköt om dig!

2011-08-06 @ 00:09:04
URL: http://jaghjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0