Tha dress

Det känns verkligen som att det går framåt med klänningen och med övriga planer för bröllopet! Känns hur underbart som helst! Hade dessutom ett megamysigt samtal med Jihed (som vanligt) och det spär ju på eufori-känslan rätt bra ;)
Snart är det bara två veckor kvar tills vi åker, och alltså två veckor kvar tills jag får träffa min hobi igen!!
Satt och tittade i en blogg om en svensk tjej som är gift med en tunisier och nu bor dem i Sverige. Jättekul att läsa om folk som varit i liknande om inte ens nästan identisk situation som oss. Där fanns det i alla fall bilder från deras bröllop. Otroligt vackert!! Och jag fick ordentliga nervpirrningar i magen av deras bilder och tanken på mitt eget bröllop. Hon hade dock, vad jag skulle klassa som en tunisisk bröllopsklänning. Egentligen var det en västerländsk vit lång klänning och inte den tunisiska traditionella dräkten. Men dem vita klänningar man har till bröllop i tunisien är väldigt pråliga, för att underdriva lite. Jag läste bloggen medan jag satt och sydde på min egen klänning. Tittade på hennes känning och tittade på mig egen och insåg på en gång vilken stor skillnad det är. Min känning är inte riktigt en sådan där prålig "bakelse" klänning, snarare långt ifrån. Den är en klänning jag kommer att trivas perfekt i och som jag nu dessutom pimpar lite ;) Eftersom jag vet att Jihed läser bloggen så kan jag ju inte avslöja för mycket men vit och lång är den i alla fall ;)
Nu skall jag pallra mitt värkande och trötta huvud upp till sängen och sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Mashaallah!!



Grattis syster!!

2011-08-18 @ 10:46:34
URL: http://anelliea.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

Hoppade in på din blogg från en annan blogg !!

Lycka till med bröllopet och allt runt omkring.



Lotta Rzigui

2011-08-18 @ 18:01:03
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0