3:e Ramadan

Det har inte blivit mycket sömn alls idag. När jag kom hem från jobbet var det nämligen så att jag och Picasso tog en morgonpromenad ner till stranden.



Efter det skulle vi jaga in fåren då vi skulle skicka iväg fem lamm på slakt. Och det gick väl sådär om jag skall erkänna, tog ett bra tag innan vi fått in alla fåren. Men nu har i alla fall de fem lammen åkt iväg och allt gick bra.

Sen fick jag äntligen sova! Då var klockan ca halv tio och jag sov till typ ett. Så inte så himla länge. Men det är för att jag faktiskt tänkte gå och lägga mig nu vid 23 tiden redan då jag skall vara i stan redan halv åtta imorn. Man får planera sömnen ;) I och med att jag varit vaken mycket på dagen idag har jag känt av fastan mer, mer hunger men annars har det gått bra.

Moster Lotta och Lasse var förbi på fika och vi snackade lite och så fick dem ju hälsa på katterna ;) Eftermiddag/kväll har mest bestått av husliga göromål som att plocka, rensa, skölja och frysa in spenat.







Spenaten var även en av ingridienserna i min "lilla" sallad jag gjorde inför kvällens Iftar. Den består av lite allt möjligt men främst spenat, cous-cous och purjolök och sen lite det som fanns i skafferiet vilket idag var skivade vattenkastanjer, torkade aprikoser och fetaost. Gott!!

Det jag skrev om katterna senast med eventuella flyttningar har fått lite reaktioner. Lugna! Vi skall låta dem vänja sig, vilket dem redan har gjort. Dem springer just nu runt som ena dårar och leker och verkar trivas ganska bra ändå :) Det gulligaste av allt är att dem kommer när man ropar och möter en i dörren när man kommer in. Leo är avsevärt mycket mer gosig än Yoko, hon är lite mer av en bestämd dam som gör saker när det passar henne.

 

Fram mot kvällen somnade både jag och Leo i soffan, medan Yoko som vanligt la sig på "sin" stol i köket som hon ockuperat sen första dagen.

Imorgon är min första intro-dag på det nya viket jag har fått. Är faktiskt aningens nervös. Men Inshallah så går det bra och jag får påminna mig om att jag går intro och inte behöver kunna allt första dagen.
Nu skall jag läsa Koranen och sedan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0