Vad är Islam? Sitter just nu och läser en ...

20110815940 (MMS)

Vad är Islam? Sitter just nu och läser en bok jag hittade i mormors bokhylla för ett tag sedan. Den heter kort och gott Islam och är utgiven av Statens Historiska Museum 1985. Kanske inte någon vidare uppdaterad lektyr men man tager vad man haver. Jag tar tacksamt emot tips på böcker om Islam! Och från er systrar i Islam gärna tips på hur jag kommer över hadith-samlingar? Koranen är min vägledning men jag känner att för ökad förståelse behöver jag mer förklarande litteratur.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag rekommenderar denna sida; http://www.sahihalbukhari.se/Startsida.aspx ypperligt bra hadithsida som islamguiden.com står för.. Bukhari räknas även som en av de mest autentiska hadithsamlingar och räknas även som den mest korrekta boken om Islam efter Koranen (så klart).

"Vanliga" böcker har jag sämre tips på, men jag gillar Jan Hjärpes böcker väldigt skarp, som "99 frågor om Islam", där får man mycket förståelse. :)

2011-08-15 @ 14:13:47
URL: http://jaghjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0