Bröllopsstress + Lycamobile

Asså det här med Örebro alltså, det är sjukt stressigt att vara den som inte skall gifta sig i ett bröllopsplanerings-gäng!! I tell you!! Men nu är allting under kontroll, dem sista förberedelserna görs imorgon och sen på lördag kommer jag och Bnar ha sjukt mycket att göra för att bruden skall få chansen att bara njuta! Det är ju det vi är här för! Idag har vi varit i festlokalen och dukat och gjort iordning och sen spikat schemat för festen. Så efter lite struktur kommer det bli galant. Jag däremot som varit kolugn hela tiden börjar bli lite nojig nu :P ha ha ha men jag känner ändå att det kommer ordna sig, man får bara ta det lugnt!

Lyckades även få hjälp av Bnar att införskaffa ett Lyca-simkort till min mobil så jag kan ringa min man mycket billigare än jag gör nu med Tele2. Så funderar faktiskt på att bara använda det sim-kortet från Lyca fullt ut och så bara betala av abbonemangsavgiften på mitt Tele2 och så ha ett nummer hela tiden, där jag kan ringa min man billigt. Jag har ju försökt på alla möjliga sätt med att Tele2 skall hjälpa mig dra ner på kostnaderna att ringa min man, men det blir helt enkelt inte billigare än jag får det med Tele2 Kompis Utland, och även om jag har det så är det billigare med Lyca :)

Nej nu måste jag hoppa i säng och förbereda mig för ännu en dag full med bröllops-uppgifter :)




Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag ska prova med att höra av mig till transportstyrelsen då.. helt omöjligt ska det inte vara! :)



Haha, det var såna när Lyca-(liknande)kort jag menade! Bara att ringa för glatta livet nu! ;D

2011-12-09 @ 06:58:38
URL: http://www.jaghjarta.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej,



Läste i ngt föregående inlägg att din man måste ta sig till Algeriet för att fotas och ta fingeravtryck, inför sitt uppehållstillstånd. Jag och min tunisiske man är också i samma situation och fick höra samma sak igår, att han nu måste ta sig till Algeriet, Marocko eller Egypten. Låter ju hela galet! Har ni kollat upp det ngt mer? Är det verkligen så illa? Eller bara ett dåligt skämt?



/Lotta

2011-12-16 @ 10:23:14
Postat av: Amanda

Lotta: Ja som sagt så har dem svarat mig att när man väl får ett ja från migrationsverket så måste man ta sig till en svensk ambassad för att göra biometrin (foto+fingeravtryck) till UT-kortet. Jag mailade igen och frågade om jag verkligen fattat rätt och ja det hade jag. Funderar dock på att maila igen och fråga, för normalt sett så borde man kunna vända sig till Finlands ambassad i Tunis för en sådan grej och jag vet att det varit på precis det sättet tidigare. Men jag håller helt med dig, det är helt galet!!! För en sådan liten grej dessutom, förstår inte varför inte konsulatet skulle kunna göra det. Vi får se, lovar att blogga om det om jag får reda på något mer. :)

2011-12-19 @ 00:53:21
URL: http://nellezoon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej igen,

Tänkte bara dela med mig av infon jag fick från Svenska konsulatet idag och det var att Finska ambassaden inte utför biometri för personer som söker uppehållstillstånd i Sverige. Hade nämligen också hoppats på att vårt grannland skulle kunna hjälpa till, men icke! Ja, blogga gärna om det så fort du hör ngt nytt i ert ärende... För oss verkar det som att min man får resa till Algeriet, Egypten eller Marocko inom kort... suck.



/Lotta

2011-12-22 @ 15:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0