17:16 den 2 mars 2011

Oj oj oj oj, jag är helt slut!! Vi har precis kommit hem och landat innanför lägenhetsdörren efter en mycket mycket spännande och upplevelserik bilfärd!!

Igår hyrde vi en bil av en kompis till Love, åkte lite fram och tillbaka här hemma och sen åkte vi in till Sousse till ena syrran. Så jag har numera kört bil i Tunisien, och det med råge! Att köra i Sousse är inte helt enkelt. Tunisier kör lite hur som helst om ni frågar mig och dem har sina egna företrädesregler :P Men jag är riktigt nöjd med min insats faktiskt!









Igår fick jag även svensk mat!! När vi var ute och åkte passade vi på att köpa fisk. Men när man köper fisk här, köper man fisk, inga fileer eller färdiga fyrapck frysta. Färsk fisk med fjäll och fenor. Och jag hade nog kunnat klara av att eventuellt lyckas få ut några filéer av dem 2 fiskarna vi köpte men det var bäst att kalla in Maman (Love’s mamma som jobbat som kock). Så igår blev det panerad fisk med potatismos och något liknande remouladsås!! Mumma!

Tillbaka till dagen. Vi gick upp tidigt då vi skulle hjälpa en kompis med att hämta hans flickvän vid flygplatsen i Monastir. Så jag har även idag kört genom Sousse och en bra bit därtill. Börjar bli riktigt haj på det här med att köra här nu ;) Vi lämnade av det lyckliga paret i närheten av Maman och den andra systern och passade på att våldgästa henne, det var första gången jag var hemma hos henne och hennes familj. Den andra systern är gradvid och väntar barn nu under våren och har redan nu världens sötaste son på typish 5 år, Reis (kanske det stavas :P).









Uppdatering 19:25

Vi stack till Terassen för lite välbehövligt kaffe och internetande, men hann inte posta detta inlägg då tyvärr. Som ni kanske märkte i förra inlägget skriver jag hemma och postar sen när jag har tid. Har ofta ganska mycket internet-ärenden när jag väl kommer till internet, så jag får prioritera ibland.


Kommentarer
Postat av: Néa

Waow! Vad modig du är som kör bil i Tunisien! Skulle jag aldrig våga, inte i en stad i alla fall.

Kul att läsa om en svenska i Tunisien. Själv är jag på väg ner med flyttlasset i sommar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0