18:00 den 10 mars 2011

Idag har vi en ganska slapp dag. Jag gick upp vid 9-10 tiden och pluggade lite och städade lite i köket. Vid två-tiden väckte jag love då jag hade blivit rejält hungrig :P Vi begav iväg till en affär i närheten av Maman för att köpa tunisiskt bröd. Det bakas i en speciell ugn som liknas mer vid en urna. Man kletar typ fast degen på insidan av urnan, på väggarna, och sedan bakas det med eld/glöd i ugnen. Det är riktigt gott! Såklart godast nygräddat ;)

I förrgår försvann alla våra tv-kanaler… Väldigt irriterande. Rättare sagt så försvann först bara dem engelsktalande, det vill säga dem vi ser på mest. Sen försvann allihop och dem har fortfarande inte kommit tillbaka. Igår insåg vi dock att vi inte var dem enda som råkat ut för detta utan att det gäller i princip hela området om inte hela tunisien. Tydligen så är det något (jag fattar inte riktigt vad :P) som har bytts ut vilket gör att man måste få nya inställningar till parabolerna. Vi skall nog fixa med Mamans parabol imorn så får vi väl snacka med the man of the house om han kan fixa det här hos oss. Detta är ju aningens tråkigt när man kommer hem och bara vill slappa framför en film på tv. Men å andra sidan är det ju positivt för pluggandet :P

Igår skrev jag och skickade in den sista uppgiften på den första delkursen på Konstveten. Lämnade in den försent, men på grund av att boken jag behövde var så svår att få tag på och för allt krångel med att få hit böcker och så. Mamma fick scanna in kapitlen istället. Så när boken väl kommit hem till mor och hon väl scannat dem så kunde jag skriva uppgiften. Suck.. Men nu är den inne i alla fall. Sitter nu och läser ”Japanese Art”, man kunde ju tro att det skulle vara intressant att läsa om japansk konst. Men icke! Det är rent ut sagt skittråkigt. Dels för att det är ganska mycket svåra ord i denna bok, men också för att jag läser namnen på epoker och konstnärer och olika ideologier, men dem går bara ut genom andra örat igen. Poff så är dem borta! Irriterande! Skall dock skriva en uppgift på boken till på måndag så det är bara att läsa på.

Imorn skall jag nog se till att vi går upp i tid så vi kan åka in till Medinan i Sousse. Love tittade väldigt konstigt på mig idag när jag sa att jag inte varit där. Han trodde med all säkerhet att jag var där första gången jag var här, men icke. Så jag tycker att nu är det på tiden. Och då klockan har hunnit bli stängningsdags så får det bli imorn istället.

Just nu sitter Love och en kompis och spelar playstation, fotboll såklart. Vi hämtade hans kompis och kompisens hund, en staffetik som är typ lika gammal som Hummer. Rättare sagt är det Hummers flickvän ;) Hon är grymt söt! Så medan hundarna leker så gör grabbarna likadant. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0