21:22 den 26 februari 2011

Ligger i sängen omsvept i en filt och läser en pdf-fil på datorn. Med andra ord jag pluggar. Har gett upp tanken på att få boken hitskickad så min kära, hjälpsamma mor scannar kapitlen jag skall läsa och mailar dem till mig istället. Idag fick jag kapitel ett.  Varför jag gett upp chansen att få hit boken är för att den andra boken min kära mor skickade för ca 1 ½ vecka sedan, har jag ännu inte sett skymten av, så då är det ingen idé att skicka en bok som jag skall skriva en uppgift på som egentligen skall in på måndag…

Var ju sjuk senast jag skrev. Hade feber och ont i huvudet. Låg i två dagar och blev väl omhändertagen av Love ;) Fortsatte med att min mage kajkade ihop, lagom kul. Den är fortfarande lite comsicomsa (sisådär) men håller sig i schack. Men jag levde i princip på activa youghurt, paracetamol-brustabletter, avslagen cola, vatten, nån enstaka banan och någon universal medicin i pulverform som tydligen skall hjälpa mot typ allt :P

Jag har ju gjort bort mig lite angående det här med vädret  va. Asså jag tänkte ju lixom att det skulle vara typ som svensk försommar med varmt och soligt och mysigt nu när jag kom ner. Men oh så fel jag hade. Visst det har varit någorlunda varmt på dagarna föregående veckor. Men denna vecka, fy fan! Det har blåst typ storm varenda dag och inatt och idag har det även regnat som bara den. I och med att vi bor så nära stranden och vi är bland dem första höga husen närmast stranden så kan jag ju säga att det märks när det blåser! Igår gav jag mig på att tvätta och torka tvätt trots stormblåste, och ja det blev ju torrt i blåsten, men jag var konstant rädd att kläderna skulle blåsa bort :P

Vägen utanför oss består ju mest av sand som jag har sagt förut, och när det spöregnar, vad händer då? Jo det blir lervälling av precis hela gatan, vilket gör det aningens svårt att ta sig fram med antingen klackskor eller converse med hål i sulan :P





Så ni behöver inte vara så avundsjuka på vädret än så länge i alla fall :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0