3 mars

Klockan är 8 på kvällen och både jag och Love är helt utslagna. Jag har redan sovit en timma eller två och Love ligger nu och sussar lite sött. Vi gick upp tidigt för att bege oss iväg till veterinären med Hummer som skall få sin andra vaccinering.  Men det var inte det enklaste… Först var vi nämligen tvungna att åka hem till Maman för att hämta vaccineringskortet, men maman var inte hemma utan i Kantaoui så vi fick åka dit, då jag var i stort behov av nya skor då mina converse ju som sagt har hål i sig, så passade vi på att stanna på vägen till Kantaoui och kolla i lite olika affärer efter skor, till slut efter en del om och men fick jag tag i ett par svarta enkla converse för ca 120:- (kap!). Sen letade vi reda på maman, fick tag i nyckeln och åkte tillbaka hem för att hämta vaccineringskortet, som vi inte hittade :P Ja ja vi åkte till veterinären för att kolla om han var öppen och hade tid och då sa han att det var bättre om vi kom tillbaka igen imorn. Så det var en himla massa åkande och jiddrande utan att någon hund fick något vaccin :P

Men vi hade en date med Storasyster Houda med son Reis som skulle ut på en liten sväng med oss, vi hade dock aningens svårigheter med att komma på var vi skulle. Efter att vi hämtat upp även maman så bilen var full så begav vi oss tillslut till Monastir för att jag skulle få se själva området och inte bara flygplatsen. Men det var inte så mkt att hänga i julgranen om jag får säga det själv, mestadels hotellområdet som tyvärr är tomma just nu. Så efter ett bra tags körande så åkte vi hem till maman igen för lite mat innan jag och Love landade med dunder och brak hemma i sängen framför tv:n mätta till bristningsgränsen och som sagt helt slut.

Fick kapitel två i boken jag skall läsa igår av mamma så skall sätta mig och läsa igenom det idag. Sen har den andra delkursen börjat så det blir till att ta tag i den imorn också. Imorn blir det en tidig dag då vi har bokad tid hos veterinären och sen skall försöka få lite saker ordnade innan vi lämnar tillbaka bilen. Jag döpte honom (bilen) till Friheten idag, för frihet är vad han givit oss i tre dagar där vi kunnat åka och göra lite mer precis som vi vill än annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0