Figuria Park



Iförrgår var vi uppe riktigt tidigt. Vi hade bokad tid hos veterinären (trodde jag), men som vanligt hade vi inte det utan snarare bokad ungefärlig tid, det vill säga vi fick komma en och en halvtimme senare :P Hummer fick i alla fall tre vaccinationer, vitaminer och avmaskningsmedel, plus att han har eksem som vi fick jodopax och salva till. Sen åkte vi förbi en annan veterinär och köpte 10 kg mat för 2 tdn (ca 10 kr). Här ger man oftast denna sortens mat till sina hundar, och ja det är typ söndermalda köttrester från både kyckling, ko och lamm. Veterinärerna får det från hotellen och restaurangerna och säljer det sedan vidare för en billig penning. Jag tar inte i den där maten ens med tång, för den ser fruktansvärt äcklig ut, men nu är frysen full och hunden på bra humör med vitaminer och salvor!

Då vi gått upp så tidigt och varit igång ett tag hade vi ingen tanke på att dem flesta andra fortfarande sover runt 11-12 tiden. Så vi ringde och väckte Raouf så vi kunde hämta upp honom för en kaffe. Jag internetade mig ett tag (tills batteriet på datorn dog). Bland annat bokade jag båtbiljetten hem till ön. Känns lite konstigt att jag skall åka hem. Samtidigt som jag har hemlängtan. Ja ja det är ju som det är, jag skall ju åka hem och det är dubbla känslor om det helt enkelt.

Eftersom klockan inte var så mkt när vi fikat klart så beslöt vi oss för att utnyttja vår sista dag med bilen, så vi tog en tur och hamnade tillslut vid Figuria Park. Ett zoo med alla afrikas djur samt en delfin park (som dock var stängd). Det var aningens kallt och vi var i princip dem enda besökarna men vi roade oss väl med både djur och oss själva och fick en privat show av ett sjölejon och hans tränare. Love körde bilen en bit både på vägen dit och på vägen hem, och nu är han riktigt riktigt duktig!! För att vara andra gången han kör bil så kör han helt otroligt bra, en naturbegåvning! ;)





















(finns mer bilder på fejan)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Djur i bur: Aj dont lajk!

2011-03-06 @ 17:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0