Jobb!!! ?

Har precis kirrat en arbetsintervju till imorgon, eller i alla fall ett möte med chefen på arbetsplatsen i fråga. Ringde och erbjöd mig själv och mina tjänster till sommaren och hösten om det behövdes och allt kändes väldigt positivt!! Riktigt glad!! Därefter ringde jag och bokade frisör-tid till imorgon förmiddag så jag ser klok ut när jag skall på möte med chefen ;)

Har tänkt på det här med att försöka skaffa jobb. Det är ta mig tusan inte det enklaste i detta land. Om man följer arbetsförmedlingens listor och söker jobb med ansökningar, CV, personliga brev och en massa olika intyg från tidigare erfarenheter så är min upplevelse att det är skitsvårt. Har man kontakter går det genast enklare. Och om man dessutom ringer och har en personlig approach tror jag att det funkar bäst. Det är dock långt ifrån det enklaste alla gånger. Dessutom kan det vara så att arbetsgivaren skriver att man endast tar emot sökningar på ett visst sätt och då kanske man inte vågar sig på ett besök eller ett samtal. Helt enkelt är det faktiskt inte så enkelt att söka jobb.


(googlade Socailt arbete och fick upp denna bild)

Jag vill jobba med människor. Det är det egentligen enda kravet jag har. Att jag får möta eller arbeta tillsammans med andra människor. Jobbet imorn är nog ett jobb som skulle ligga under arbetsförmedlingens rubrik Socialt arbete. Och det är inte min utbildning, det är jag medveten om, men jag är övertygad om att det kommer att gå bra!

Nu hoppas jag dock innerligt på att det går vägen imorgon så jag slipper oroa mig för sommaren. Och det kanske till och med kan ge några timmar under höst och vinter också. Håll tummarna!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Söka jobb är nått av det svåraste som finns. Speciellt här på ön så är det ju nästan bara kontakter som räknas...lycka till! jag vill oxå ha jobb, avis =)

2011-03-28 @ 13:10:06
URL: http://malinannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0