En liten mix

Idag har jag lekt hemmafru. Till viss grad i alla fall, har försökt städa och få lite ordning i lägenheten. Började dagen med att se på IslamChannel dock. Jag gillar verkligen att gå upp på morgonen och ha lite tid för mig själv med allmänt pyssel och tv-tittande. Idag var det ett program där dem intervjuade en man som konverterat till islam. Det är alltid intressant med konvertit-berättelser, oavsett vilken religion man konverterat till eller från. Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på denna man. Han var sångare inom hip-hop och r'n'b genren tidigare och har gjort låtar med P-Diddy. Han gjorde en låt med en muslimsk artist och blev genom det inbjuden till flertalet muslimska länder för konserter och evenemang. I ett muslimskt land (han nämnde inte vilket) gick han en dag på stan och hörde plötsligt det absolut vackrast han någonsin hört i sitt liv, det var en sång så vacker att ingen av dem låtar han själv skrivit ens var i närheten av dess fulländning. Det var böneutropet. :) Han började då söka mer om islam, genom böcker och muslimer han träffade, och det han fann var det han sökte, en sanning och en frid han aldrig tidigare känt. Han konverterade.
Sen har jag påbärjat städande av sovrummet. Och pysslat lite här och där och tvättat en massa. Skönt att få lite ordning!

Fick en ros av Jihed för snart en vecka sedan, den är från gården, den luktar något så otroligt underbart gott! Behöver snart bytas ut dock, men oh så fin!

I förrgår gjorde jag citronsaft, eller lemonad snarare. Kokade upp 1,5 liter vatten med 1,5 dl socker och en halv citron skuren i små skivor. En halv citron var allt jag hade, annars hade jag tagit en, eller en och en halv.

Sen fick det stå och svalna ett tag på spisen, innan jag satte in det i kylskåpet för att bli kallt. När det svalnat helt hällde jag upp det på flaska och det står nu i kylen redo att drickas. Det är inte riktigt toppen för jag tycker det är liiiite för starkt för att dricka som det är, men det är inte heller saft som behöver blandas ut så mycket. Men bra smak i alla fall :)

Har idag en pluggfri dag!! Öppnade dokumentet med min uppsats i förmiddags men kände mig inte alls inspirerad så jag beslöt mig för att låta det va idag. Om det är något jag lärt mig under mina år som student, så är det att ibland måste man låta det bara va, kan till och med va bra att låta texten och tankarna vila lite och ge sig på dem igen efter någon eller några dagar när man har lite annat perspektiv. Nu skall jag bloggnörda mig!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0